Mijn grootste succes bij T-Mobile

Mijn grootste succes bij T-Mobile

Geschreven op 21 februari 2019.
Door Jelle Stienen.

Ik werk nu ongeveer 8 maanden bij T-Mobile als Business Analyst. Hier werk ik op de afdeling Communications & Workspace Technologies. Op deze afdeling wordt technisch alles geregeld omtrent kantoorautomatisering/robotisering en routering plus automatisering van de klantenservice lijnen en processen.

Er gebeurt momenteel veel bij T-Mobile. Ten eerste wordt alle IT geoutsourcet (voor zover dat nog niet gedaan was). Dit betekent een reorganisatie op enkele afdelingen en een wisseling van vaste IT leveranciers. Ten tweede is er de fusie met Tele2, dit betekent ontzettend veel integratie projecten, terwijl de dagelijkse werkzaamheden ook doorlopen. Leuke uitdagingen dus!

Mijn rol als Business Analyst

Deze rol pak ik op diverse vlakken binnen T-Mobile en hoop ik in de komende maanden verder uit te breiden. Voornamelijk ben ik vanaf het moment dat de fusie met Tele2 goedgekeurd is bezig geweest om te zorgen dat de meest kritische systemen zo snel mogelijk samen kunnen werken met T-Mobile systemen. Dit varieerde van HR-systemen tot het optuigen van een cloud omgeving voor samenwerken. Dit moest in eerste instantie in het geheim plaatsvinden en toen het nieuws naar buiten kwam dat de fusie goedgekeurd was moest alles heel snel geregeld worden.

Hiernaast heb ik ook een business-analytische rol voor de spraakherkenning robot van de klantenservice. De spraakherkenning zorgt ervoor dat klanten niet meer door een ouderwets keuzemenu hoeven te gaan maar in een paar woorden hun vraag kunnen stellen. Aan de achterkant hangen allemaal verschillende lijnen, routeringsmogelijkheden en systemen. De robot is nog maar sinds kort actief op de klantenservice. Er gaat nog wel eens wat mis en er is nog heel veel te verbeteren. Ik ben het aanspreekpunt voor de business om te adviseren en mee te denken over hoe we hun KPI’s kunnen behalen. Hier ben ik de tussenpersoon tussen de business, techneuten en leveranciers. Het doel is om uiteindelijk zo min mogelijk belletjes op de klantenservice te hebben, want dat kost geld. Er kan nog wel eens wat druk uitgeoefend worden door het management op dit vlak, maar dat zorgt voor leuke discussies :)

Tot slot heb ik een business-analytische rol in de laptop wissel (maar liefst 1.700 stuks) en de migratie van onze ouderwetse werkomgeving naar Office365. We starten de komende maand met een traject om server en datamigraties te doen. Hopelijk kunnen we dan zo snel mogelijk gebruikers blij maken met meer functionaliteiten.

 

Wat vond je van je start bij je opdrachtgever?

Daar had ik het in het begin wel moeilijk mee. Ten eerste stond elke dag reizen met de trein van Amsterdam naar Den Haag niet bovenaan op mijn wensenlijstje. Ik was een beetje ongeduldig en in het begin was mijn rol nog niet goed gedefinieerd. Er was tijd nodig om samen met mijn manager en mijn Mentor Norbert om hier vorm aan te geven. Gelukkig doe ik nu de juiste dingen en ben ik veel aan het leren.

Wat is je grootste succes?

Toch wel om binnen één maand met een projectteam de samenwerking van medewerkers tussen T-Mobile en Tele2 te realiseren. Het resultaat is een hele mooie omgeving welke een stuk beter is dan wat er tot dan toe draaide bij T-Mobile. Degenen die bij grote organisaties werken weten hoe lang (IT) projecten kunnen duren, dus het gaf wel veel energie om met een soort van freepass en zonder budget binnen een maand alles te moeten regelen. Een ander succes is dat ik in het begin dacht hier niet te willen werken, maar vervolgens veel vertrouwen kreeg en steeds meer toffe dingen mocht doen.

Om dit verhaaltje nog even af te sluiten met een advies. Als je net begint in je opdracht; heb geduld en doe je best, dan komt het vanzelf!

Jelle Stienen

 

 

 

 

Mijn Traineeship

Wil je meer weten over mijn Traineeship. Stuur me gerust een mailtje!

Profielfoto contactpersoon