Terugblik op het EVG Café van 6 november 2014

Geschreven op 6 november 2014.
Door Karel van Gool.

Donderdag 6 november 2014 organiseerden we alweer het 6e EVG Café. Dit keer hadden we als onderwerp gekozen

Informatiemanagement

Big data, open data, (on)betrouwbare data, security, privacy, systemen, digitaliseren. We kunnen er van vinden wat we willen, maar data/informatie is hot. Maar is bv Big Data nou een hype of zijn er al organisaties die daar tastbare resultaten mee boeken? En hoe betrouwbaar is de informatie die jouw organisatie ‘verzamelt’? Wat moet/mag/kan je er nu echt mee? En hoort informatiemanagement bij de ICT afdeling of de marketing afdeling?

We hebben niet alle bovenstaande vragen kunnen behandelen tijdens deze editie van het EVG Café aan bod, dat zou ook wel erg druk wordne. Maar dankzij sprekers van Skinconsult, Factor19 en T-mobile waren de discussies weer levendig, scherp en informatief. Skinconsult legde de vraag neer hoe ze de specifieke informatie die zij bezitten, het best aan de markt kunnen aanbieden. Factor19 vertelde ons dat ze, door één extra vraag te stellen, een assessment hebben door-ontwikkeld van 60% correct (data), naar 94% correct (informatie). En of wij, de Café-bezoekers, konden meedenken wat je nu allemaal met die informatie kunt doen. Last but not least vertelde T-mobile ons hoe zij door objectieve data en klantperceptie te combineren, meer te weten zijn gekomen over churn, loyalty en disloyalty. En hoe die informatie hun denken heeft veranderd.

Al met al een leerzame editie. En het volgende Café staat ook al in de steigers: donderdag 22 januari 2015 is het volgende EVG Café. Denk je mee over het onderwerp?

  • Je bent nu hier:
  • Home
  • /
  • Nieuws & blog
  • /
  • Terugblik op het EVG Café - Informatiemanagement