Terugblik op het EVG Café van 23 januari 2014

Terugblik op het EVG Café van 23 januari 2014

Geschreven op 23 januari 2014.
Door Karel van Gool.

Het EVG Café is dé ontmoetingsplek voor de ICT managers van vandaag en morgen. Elk kwartaal komen ze hier bij elkaar om met vakbroeders en -zusters hun (succes)verhalen, ideeën en problemen te delen. Het Café op 23 januari 2014 had als onderwerp Outsourcing. Dit is wat Joost er van vond:

"Donderdag 23 januari 2014 was alweer het derde EVG Café bij ons in Amsterdam. Wij kijken terug op een zeer geslaagde editie en willen iedereen bedanken voor de gezelligheid, de verhalen en de bijdragen aan de discussies. Er waren veel nieuwe gezichten, maar we hebben ook weer veel oude bekenden gesproken.

Het onderwerp van dit café was Outsourcing. Aan de hand van praktijkvoorbeelden hebben we met elkaar gesproken over de uitdagingen, kansen en valkuilen van outsourcing en offshoring. De praktijkcases werden ingebracht door Robbie Bracke van KPN, Johan van Agteren van Atos en Peter Horsten van Goyello.

Zij vertelden over hun rol als outsourcende partij, transitiepartij en ontvangende partij. Robbie deelde zijn ervaringen met het onderbrengen van activiteiten in de Filipijnen en manier waarop hij bij KPN zorgt voor borging van de kwaliteit. Johan vertelde over zijn ervaringen als transitiebegeleider bij E-Plus en Peter bracht een case in waarin zijn bedrijf als leverende partij optrad bij de softwareontwikkeling voor een ziektekostenverzekeraar. Stuk voor stuk inspirerende verhalen uit de praktijk die leidden tot interessante en leuke discussies. Na de groepsdiscussies hebben we gezellig geborreld en een lekkere pizza gegeten, zodat het EVG Café een echt café werd.

Mij is verschillende keren gevraagd waarom we dit soort bijeenkomsten eigenlijk organiseren. Het korte antwoord daarop: omdat het zo goed aansluit bij waarom we ook al weer met Ensink & van Gool zijn begonnen. Wij bieden graag een laagdrempelig platform aan startende én ervaren vakgenoten, waar het uitwisselen van praktische kennis en ervaringen op een vanzelfsprekende en ongedwongen manier verloopt; The Watercooler effect*. Bovendien vinden we dit gewoon erg leuk om te doen!

Zelf heb ik lang niet iedereen even uitgebreid gesproken, maar aan de vrolijke gezichten, geanimeerde gesprekken en enthousiaste reacties af te meten heeft iedereen het naar zijn zin gehad en er wat van opgestoken. En dat was precies de bedoeling!"

 

*The watercooler effect, harvard magazine